Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 17, 2011

Selamat Hari Bapa.....

Sayang dari...ISTERIMU

Suamiku.. Usah Gusar.. Bila melalui jalan sukar.. Kerana kita harus sedar.. Hidup tidakkan mudah.. Jika semangat kita lemah..

Suamiku.. Usah membisu.. Jika ada rasa terbuku.. Bukankah kita ditakdirkan besatu.. Berkongsi rindu dan sendu.. Kerana kita harus tahu.. Beratnya beban menanggung pilu..

Suamiku.. Memang tidak mudah.. Untuk memulakan alam baru ini.. Tetapi kita tongkah dengan seribu tabah.. Dan.. bermusim sudah kita bersama.. Semua pahit jadi indah.. Bila haluan kita searah..

Suamiku.. Menjelang malam ini.. Ingin kupinjam cahaya bintang.. Biar ia menyinar.. Hingga ia menyinar.. Hingga ke siang.. Kerana kilaunya adalah... KASIH SAYANG ISTERIMU..


I Love Sentuhanmu.. Abah..!!

Terpanar aku pada sentuhan keramatmu.. Mengheret aku mentafsir memori silammu.. Dulu ku ragu apa terbungkam dibenakmu.. Kini ku tahu apa yang terbuku di hatimu..

Surut dedarku pada usapan manteramu.. Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu.. terpasak semangat pada keyakinan tekadmu.. Keakuranku pada tunjuk dan titah arahmu..

Abah.. Tak pernah ku tanya.. kemana tumpahnya keringatmu..

Abah.. Tak pernah ku hitung.. Berapa banyak kerutan di dahimu.. Yang kupinta hanyalah kemahuan hatiku.. Yang sedaya abah laksanakan..

Kau pendorong bukanlah pendesak.. Apalagi memaksa diriku.. Aku terlorong bukan terdesak.. apa lagi rasa terdera..

Tak terkuis dugaan menduga.. Apalagi takdir yang menerpa.. Aku mengharap bukan menolak.. Apalagi cuba melupa..

Lestari kasihmu tanpa batasan.. Sempadan waktu yang memisahkan.. Abadi hingga ke hujung usia akhiran masa.. Sentuhanmu Abah amat bermakna...

TERIMA KASIH ATAS SEGALA-GALANYA......

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment To Me