Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 13, 2011

Time For BBQ....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Pada hujung minggu lepas aku sekeluarga pulang ke kampung.. Kampung aku bukannya jauh pun.. GOMBAK je..hehehe.. Ada xtvt yang akan dijalankan itulah aku balik ke Gombak pada Hari Jumaat malam dan terus tido hingga ke hari Ahad..

Xtvt yang akan dijalankan adalah BBQ..hehehe.. Inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh anak2 buah aku memang dah berkampung di rumah nenek dan atoknyer semasa musim cuti sekolah hari tu... Tambahan pula anak2 buah aku ni memang feberet mereka adalah AYAM jadi memang xtvt inilah yang mereka tunggu2.. selagi tak buat selagi tulah mereka akan menanya jer bila nak buat xtvt ini..

Semasa Cuti Hari Raya Cina hari tu aku tak dapat join sebab aku balik kampung suami aku di Melaka.. Cuma aku dapat video call dari diorang.. Masa tu memang cukup aku jeles sebab aku tahu bila buat xtvt sebegini suasana dia cukup meriah sekali memandangkan aku mempunya adik beradik yang ramai tambahan pulak anak2 buah aku lagilah ramai jadinyer walaupun buat kecil-kecilan sahaja itupun dah cukup meriah sekali..

Silalah lihat pic. yang aku en3kan ni.. Ini saje yang aku sempat ambil sebab aku jadi ass. abang aku untuk jadi tukang kipas masak makanan2 tu.. hehehe.. Selain ayam Makanan2 yang kami bakar adalah Daging Burger dan Sosej... Memang kenyang perut betul pada malam tu...hahaha..!!
Masa ni standby sebelum makanan masak.. Bukan main suka lagi anak aku tu.. Kalau Ayam bagikan lah dekat dia tu.. berketul-ketul dia makan.. hehehe..!!

Tempat pembakarnyer kecik tu yang lambat makanan masak... sabau ye anak2...hehehe..!!


Ini dia cheff yang dijemput dari Selayang..hahaha..!! Inilah abang aku yang atas dari aku yang sama2 kawen ngan aku dulu...

Abang Apis (Anak buah aku) pun sibuk nak menolong Pak Tamnyer..

Emmm... sedapnyer.. Cantik tersusun je ayam tu...hehehe..!!

Tengoklah hubby aku tu.. dah lapar sangatla tu.. sambil masak sambil makan sekali..

Baunyer pun dah menusuk jiwa..hahaha..!!

Sambil makan sambil tengok Maharaja Lawak.. Memang riuhlah rumah....!!

Garlic Bread, Mushroom soup dan Black Paper pun ada....

Memang cukup kekenyangan kami pada malam tu.. jadi kami tido malam tu cukup lena sekali..hahaha.. Kalau ada kesempatan kita buat lagi xtvt ni ye anak2.. dekat rumah atok ngan nenek pun jadilah..hehehe..!!

Ok, sampai disini dulu ye.. ada citer aku celoteh lagi...daaaa...!!

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment To Me